BULA - Fiji

Bula allihopa! Jag befinner mig nu pa Fiji, har ar det helt underbart! Havet ar turkost, helt kristallklart, stranderna ar vita och det ar VARMT! Jag flog fran Sydney och anlande till Fijis huvudstad Nadi, dar stannade jag bara en natt for att tidigt nasta morgon ta farjan ut till oarna. Jag borjade med att boka 2 natter pa Blue Lagoon resort som ligger nastan langst ut av oarna. Nar jag kom dit var det som att komma till paradiset! Resortet ar relativit nybyggt sa allt var superfrasht och fint. Om jag tappade kilon i Australien sa har jag garanterat gatt upp dom nu igen, vi fick sa galet mkt god mat!! Och efter att ha levt mestadels pa konserver med kyckling och vitt brod med peanutbutter&jam trycker man ju glatt i sig det som serveras. For logi och frukost, lunch och middag fick jag betala ca 450kr/dygn vilket ar ratt bra! Det har mest varit lata dagar pa stranden och en del aktiviteter sa som beach volleyboll, promenader och vi besokte aven ett par grottor, bland annat den som ar med i filmen Blue Lagoon (med brooke sheilds) Fick aven simma genom en undervattenstunnel for att komma till nasta. Riktigt coolt! Traffade nagra ritkigt skna manniskor och vi blev ett harligt gang. Pa kvallarna anornades olika aktiviter, sista kvallen var vi Team Fiji Time nar vi spelade Survivors. Mitt lag vann forstas en massa fina priser, bland annat en champagne frukost pa stranden pa morgonen innan de flesta skulle aka vidare. En helt perfekt avslutning pa en harlig vistelse dar! Darifran akte jag vidare soder ut till Long beach resort, det ar inte alls samma klass som forra resortet men jag menar, det ar fortfarande Fiji. vi ar 5 gaster har pa on sa det ar valdigt lugnt. Det var lite svart att sova da det inte finns ngn strom har forutom vissa bestamde tider pa dygnet sa det var valdigt varmt och jag hade sallskap i sangen av en hel del bed bugs. Jag ar aven den enda som sover i dormet sa jag ar helt ensam langst bort pa resortet, i morkret. med djuren :) Vi blv bjudna pa en mysig Cava ceremoni igar kvall. Cava ar som Fijis national dryck. De blandar en sorts pulver fran mald cava rot i kallt vatten och man dricker ut kokosnot skalar. Dricker man mkt blir man typ full aven da det inte ar ngn alkohol i men om man bara dricker ngr skalar blir man bortdomnad i munnen, jag antar att det ar det som ar charmen, for specielt gott ar det inte. Smakar ungerfar som valdigt smutsigt vatten.
Idag ska jag vidare med farjan igen och jag hoppas fa rum pa Manta Ray resort da jag fick hora att det faktiskt ar fredag idag och det skulle vara kul att komma till ett partystalle en natt eller tva med!
Jag har forsokt att ladda upp bilder pa facebook men internet ar alldeles for langsamt har for det. kanske funkar att fa upp ett par har, far se!
Hoppas ni har det bra hemma! Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej sötnos, länge sen vi fick kontakt nu. Jodå bilderna ligger ju uppe på fejan nu och det ser fantastiskt ut! Och du är jättefin och verkligen värd allt gott. Var rädd om dig!

2012-03-23 @ 12:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0