I´m such a mess...

Idag orkade jag mig iväg till skolan för att jobba med gruppen lite. Dom jobbade tydligen som djur igår så det var inte så mkt kvar att göra idag, bara korrläsa kvar nu sen kan vi skicka in det. Detta beyder att vi är lediga imorrn, skönt! När jag kom hem förut såg jag att idag visas massor av mina favoritserier i USA, alltså säsongstart så imorgon har jag en del att se på :D Såg precis på en film, alltså har inte bölat så mycket till en film sen jag såg Armageddon för första gången. Det lät typ som en ganska lame film först, den handlar om en man som hittar en hundvalp på tågstationen han åker från och till varje dag, som han sedan börjar ta hand om. !!!!SPOILER ALERT!!!!!!OM DU VILL SE FILMEN, LÄS VIDARE OM NÅGRA RADER!!! Hachiko som hunden heter börjar varje dag att komma och möta sin husse på tågstationen, vid precis rätt tid, oavsett väder. Efter ett par år åker mannen som vanligt till jobbet med tåget och Hachi sitter och väntar på honom kl17.00, men mannen hade fått en hjärtattak på jobbet och kommer aldrig mer tillbaka. Trots det fortsätter Hachi att vänta dag efter dag utanför tågstationen på att husse ska komma tillbaka. Han bor på tågstationen och sitter och väntar i nio år, tills han slutligen dör. Detta är alltså en film om en riktig händelse, det hela utspelade sig på rikigt i Japan och det står nu en staty av Hachi utanför tågstationen där han alltid satt och vänta. PUUUUUH va jobbigt, jag tjuter till och med nu bara när jag skriver om det... Så himla fint.
NU KAN NI BÖRJA LÄSA IGEN :D Okej i övrigt har det vart en rätt händelselös dag... Mår fortarande rätt kasst efter igår... Jag ska proppa i mig lite käk nu och sen dra till Anna för lite Idolmys.

Här sitter han och väntar:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0