Karriärsbyte?

Igår satt vi i lung och ro och tittade på idol. Plötsligt, dörrklockan ringer. Utanför står ett par fulla grabbar (jag antar att iaf en utav dom var min granne). Den ena utav dom var alldeles förfärad, en knapp på hans skjorta hade slitits bort och nu var hans kväll förstörd. Snäll granne som man är så gick jag och letade upp nål och tråd och lånade ut det till grabbarna som gick tillbaka till lägenheten mitt emot igen. Efter ca 15 minuter ringer det på dörren igen. Där stod grabbarna igen, denna gång med fina gåvor som tack för att jag lånat ut nål och tråd. De förklarade att om de hade haft ngt vitt vin skulle de ha gett mig det, men nu fick de ta va de hade. Alltså falukorv och en flaska Schweppes (stavning). Efter en stunds övertalan tog jag emot gåvorna och satte mig för att titta på idol igen. Ytterligare 15 minuter passera och dörrklockan ringde igen. Denna gång såg grabbarna lite skamsna och uppgivna ut, och visade hur de hade försökt sy dit knappen men mislyckats (rätt så brutalt). "asså ja ber shå hemsht mycke om urshäkt men du får 200 shpänn om du kan laga min skjorta" Inte ska du ge mig några pengar sa jag men erbjöd mig att sy dit knappen och komma över med skjortan när jag var färdig. När knappen var fastsydd gick jag dit med den och det såg ut som att snubben skulle falla i gråt, så lycklig var han. Jag hade verkligen räddat hans kväll. Jag gick tillbaka hem och det dröjde kanske 5 minuter så hörde jag ngt falla genom postinkastet o dörren och dörrklockan ringde återigen. Utanför dörren fanns ingen men vid mina fötter låg ett litet kuvert med texten " till tjejen som räddade min kväll! TACK!", i kuvertet låg 200 kr. SOFT! tänkte jag! Efter ca 45 minuter ringde det på dörren igen, där stod ngr andra grabbar från festen mittemot. "Ursäkta så hemskt mkt men skulle vi kunna få köpa tillbaka den där Schweppesen (stavning)?!" Jag gick glatt och hämtade flaskan (ska kanske tilläggas att jag avskyr den drickan ändå) och sa återien att jag verkligen inte ville ha ngr pengar för den. Grabbarna insisterade och nästan kastade en hundralapp på mig.
Helt okej kväll, sitta hemma och mysa och tjäna 300 spänn liksom. Har nästan väntat på ljudet från dörrklockan idag, kanske har dom insett att 300 spänn och en falukorv är lite mastigt för att få en knapp ditsydd...

Kommentarer
Postat av: ems

hahahah :D klockrent !

2010-11-07 @ 11:25:45
URL: http://quistiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0