hobby...

Ofta när jag sitter och läser i tidningar eller vad som helst, någon frågar: vad gör du på fritiden? Eller: Vad har du för hobbys? Då känner jag mig så jäklarns tråååkig, jag blir typ deppad och tänker vad sjutton gör jag för intressant egentligen... Som nu när pappa har vart här till exempel, han tyckte nog inte att jag gjorde så spec intressanta saker, och det förstår jag. Men nu när han har åkt så har jag suttit i flera timmar och hållt på med allt mitt smink, plockat fram en massa, provat olika sminkningar, blivit jätteglad över små grejer jag glömt bort att jag har och gjort en massa livsviktiga beslut. Har bestämt mig för att gå ifrån mitt i.d bare minerals smink ett tag och gå tillbaka till min underbara Lancome foundation, MAC puder och Stila rouge. Så plötsligt kom jag på, det här är min hobby, detta är vad jag kan sitta med i flera timmar och jag älskar det! Nog för att jag inte är allt för seriös när jag ska till skolan eller ut och handla till exempel men det är nog mest för att jag vill sitta så länge när jag väl är igång. Men nu ska det faktiskt bli ändring på det, jag blir ju faktiskt glad av det! (och snygg?) Detta kanske får bli någon sorts sminkblogg istället. Neeeej nu skojar jag, men det kommer säkerligen komma någon bild då och då eller så!
Imorgon ska jag sortera om mina necessärer! Eller kanske gör det nu? Jag kan bara inte riktigt bestämma mig för om jag ska sortera efter typ av produkt eller hur ofta det används eller... Ni förstår mitt dilemma...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0