Det måste vara söndag...

Alltså den här dagen, herre gud. Vaknade och mådde ännu sämre än jag gjorde när jag somnade. Hela dagen har spenderats i sängen och i soffan (bortsett från en promenad med Tova). Min näsa ser ut att tillhöra en kokainsniffare med näsblod och allt som hör till, snart faller den väl av också. Som att det inte skulle räcka med det så åkte jag till apoteket i går och köpte halstabletter och hostmedicin för slemhosta för 130 spänn. Det funkade skitbra, för nu har jag dubbelt så mkt hosta och ist för slem så är det torrhosta. Såndär hosta som inte tar slut förens man spyr. Jag minns från mina sjukdagar från min barndom att mamma och pappa alltid gjorde honungsmjölk till mig. Nu fick jag göra det till mig själv för den enda som är hemma är Tova, hon kan ju inte göra honungsmjölk. För det första skulle hon inte nå upp till hyllan där mjölken står i kylen och för det andra skule hon varken kunna öppna micron eller värma mjölken i en kastrull. Hon är ju en hund, hallå... Oskar är hemma också men han spelar bara UFC hela tiden. Nå ja, jag hällde upp mjölken i den kopp jag alltid fick det i förr och satte in den i micron. Tydligen borde man leta efter honungen innan man värmer mjölken, för när jag öppnade dörren möttes jag av ett mjöklhav. Helveteeee. Det var bara att börja städa upp och börja om. Blev ju bra till slut iaf, inte för att hostan har slutat men det var gott iaf...
Anywaaaays, hoppas ni njöt av detta otroligt muntra och och detaljrika inlägget.


Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, nej en hh-hund kan ju inte göra honungsmjölk! Kan du skicka receptet på denna otroligt svårgjorda dryck är du snäll? :P ok jag är lite elak nu men jag tycker faktiskt synd om dig, hoppas du blir frisk snart!

2010-12-29 @ 22:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0