Indian nights...

Lördagkvällens arbetspass var galet, jag började kl15 med att göra iordning mojitos för ca 500 pers, blev ganska mycket limepressande. När gästerna anlände vid 18 var de tinte utan att man kände sig lite avundssjuk, alla kvinnor var iklädda saris (?) och var så otroligt vackra. Dom åt och drack och drack och åt och dom visste verkligen hur man festade. Inte som svenska bröllop där man buggar till ngt tacky coverband, här hade dom hyrt in dj´s som hade med sig allt vad ljud och ljus innebär och till och med gamla farfar var uppe på dansgolvet och röjde loss till låtar som OMG, I´m in Miami bitch och We no speak americano. När det var dags för mig att gå "hem" var klockan 03.30 och eftersom att det var fullbokat på hotellet fick jag åka till ett annat hotell som ingår i denna kedja, Leverhulme. Jag tokdäckade när jag kom dit, sov till 12, gick upp duschade och gjorde mig iordning, åkte tillbaka till Hillbark och började förbereda för nästa bröllop som började kl 15. Detta var ett mysigt litet bröllop med 28 gäster, alltså motsattsen till föregående kväll. Måste erkänna att det var väldigt vackert och man kan inte hjälpa att bli lite rörd när man ser hur lyckliga dom är! Jag jobbade till 21.30, drog upp på rummet och klädde om och så åkte jag till McDonalds med Ginny och Sam och sen satte vi oss på en pub och tog ett par kalla. En väldigt hektisk men uderhållande helg med andra ord!
Nu är jag ledig måndag tisdag och idag har jag och Ginny vart inne i Liverpool ich gått runt i affärer och druckit vin. Väldigt mysigt!
Nu sitter vi här i spa avdelningen med varson dator framför oss och är lagom sociala och trötta! Imorgon ska jag sova som jag aldrig sovit förr! Försöker kolla på nya True blood men det går sådär... Förra avsnittet tog ungefär 2.5 timmar att se för videon stannade för att buffra var 10e sekund. Wish me luck! Just det, jag håller på och tvättar, Hejdå!

Här är mitt helgrum!



Det är ju liksom jobbigt att behöva vrida på massa handtag för att få rätt temperatur i duschen, därav denna smarta lösning, bara ett knapptryck away.


Så här ser jag ut när jag jobbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0