Mat och bus!

Hej hallå dagboken. (kul att ni sitter och läser min dagbok liksom, typ högläsning a´la Emma och Tina)
Igår var det söndag. Vi var hemma hos mammsen och käkade middag ggr2. Hon hade som vanligt lagat sjukt mycket mat! Vi spelade spel, drack vin och umgicks. Man borde göra sånt oftare, ett vinnande koncept liksom. Vi spelade iaf Alias och jag och Oskar spöade alla andra med hästlängder (don´t hate the player, hate the game) och sen vann jag, bara jag, över alla. Mohahahaha (jag är världens mest ödmjuka vinnare). Frammåt kvällen var det ngn som sa att den var hungrig och då langades mat fram igen. Det var iaf en väldigt härlig dag och den avslutades med skräckfilm som vanligt.
Imorse ringde Petra och väckte mig helt galet tidigt och jag var så trött att jag inte visste vad jag hette, eller typ vad en telefon var. (ok klockan var typ 10 men jag kunde som vanligt inte somna förns typ 3 inatt) Efter en dryg timme bar det iväg till Busfabriken med henne och jordens finaste gudbarn Evelina. Där sprang vi (läs jag och Evelina, inte Petra som för övrigt är gravid i typ 15e månaden) omkring i labyrinter, klättrade, krälade och åkte ned för rutchekanor (stavning?). Kl.12 var det dags för något otroligt spännande, Bananer i Pyamas skulle uppträda!!!!!!! Alla satt uppradade framför scenen helt spännda av förväntning. Helt plötsligt får alla typ en hjärtattack av musiken som plötsligt strömmades ut i typ olagligt hög volym och showen kunde börja. Vi gick efter halva. Vi käkade lite (mycket) lunch, lekte en massa mer och sen fick vi inte vara kvar längre.
Vi åkte till Mediamarkt och Elgiganten för att leta efter en såndär portabel dvdspelare och hörlurar till Evelina inför deras Malmöresa, men hittade ingenting. Då åkte vi hem till dom och... Lekte... När Evelina somnat såg vi förresten en dokumentär om en kvinna som hade helt sjuuukt långa ben och typ roddbåtar till föttre. Läskigt.

Nu har jag vart hemma en timma eller så och jag har skrivit klart mitt personliga brev och CV som jag ska skicka ut imorgon. Måste få lite caaaash.
Aja, man kanske skulle gå o lägga sig och vrida och vända i sängen ett par timmar innan man (inte) somnar då.

Åååh Evelina kramar B1 eller B2, dom är ganska lika faktiskt, om ni inte tänkt på det innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0