Resan gick ju bra iaf. Eller??!

Okej, såhär såg min reseplan ut imorse: lämna lgh 15.30, lämna Umeå flyglats (i flygplan) 16.30, anlända på arlanda kl17.25, åka från arlanda 18.22 (med tåg) ankomma till norrköping 20.30 och vara hemma i huset 20.40.

Såhär har min reseplan sett ut under dagen: Lämnade lgh 15.30ish, lämnade Umeå flygplats 16.55, landade på arlanda 18.00, vänta på väskan sjukt länge, missade tåget 18.22, satt på arlanda i 2 timmar, bokade fel biljett (arlanda express (buss) ist för arlanda express (tåg) ) anlände på city terminalen 21.15, lämnade central station 21.50 och var till sist hemma i norrköping 23.35 och i huset runt 23.45.
Skönt att vara hemma iaf, suttit och pratat lite med familjen och kramat på hunden. Sen var det dags att gå o lägga sig. Öppnar väskan för att ta fram tandborste och pyamas. DOH DOH DOH DOH. Det var inte min väska...
Så nu sitter jag här i min lillebrors kläder och är förbannad på den här Louise människan (detektivade fram hennes namn, var dock inte så svårt då hennes väska innehöll en pärm med typ  en miljard fakturor). Det som är så fruktansvärt irriterande är att jag såg henne på Arlanda, jag såg att hon tog ner en väska som var likadan som min från bandet, jag såg att  hon gick iväg med den. Allt för att det jäkla flyget var försenat, stod ju liksom mitt uppe i en förhandling om ny tågbiljett på telefon med SJ. Och jag upptäckte det ju inte direkt heller utan fick vid kl01.30 ringa en främmande person och säga åt henne att lämna tbx min väska! Den där väskan innehåller typ sjukt mkt värdefulla grejer, typ min Ruffsatuffsa (!) och alla mina kläder. Jag har liksom inga underkläder. jag har ett par strumpor iof. Det jag är vad jag äger just nu: en extern hårddisk, en Ipodhögtalare, 4 stora koppar, tre örngott, ett påslakan, 2 par stövlar, en Phantom of the opera dvd, en sminknecesser och ett par smutsiga strumpor. Allt annat jag äger är nu ngnstans mellan Umeå och Uppsala.
Worst.
Day.
Ever.

Kommentarer
Postat av: ems

Alltså, fyfan! Du skämtar! Haha, sånt där händer ju inte.. Men håll ut, såfort du får tag på människan löser det ju sig, om du får tag på människan d.v.s... lycka till :P

2010-12-19 @ 10:22:08
URL: http://quistiz.blogg.se/
Postat av: christoffer

pic's annars har det inte hänt. :)

2010-12-19 @ 17:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0