Sista dagen...

Idag är torsdag, imorgon far jag vidare till Sverige. Den har tiden har gått helt ofattbart fort, har verkligen trivts! Alla frågar: har du lärt dig något då? Svaret: nja, polera bestick ordentligt kanske? Grejen är den att jag tycker inte att man alltid behöver lära sig en livsläxa varje gång man tar sig för något. För andra skulle det säkerligen vara en jääättegrej att komma hit och inte känna någon och göra något man inte är van vid. Men jag har ju redan lärt mig att klara av saker och ting utan mina nära och kära, så den läxan är ju redan lärd så att säga. Jag tycker ändå att detta är en jättefin erfarenhet och absolut något jag kan vara stolt över!
De här senaste dagarna har jag bara vart med Conrad, han har dragit med mig ut på äventyr med sin älskade grävmaskin (som ärligt talat är grymt cool) och jag har dragit med honom på äventyr i Liverpool. Han är van vid att åka Bentleys och Rolls Roys men var helt excited över att få åka med the big bus med mig!
Imorgon landar jag på Skavsta kl21.55 och där väntar då förhoppningsvis min kära mor. Kommer åka till pappas hus, hänga lite där, sen på lördag försöka träffa så många vänner jag bara kan. Får bli ngn sorts speed dating... Tåget till Umeå avgår vid 18 lördagkväll sen väntar en låång resa... Anna ska åka samma tåg så vi kommer mötas upp på tåget i sthlm! Känns bra att man får lite sällskap.
Mina roomies i Ume har tydligen blivit med bil, därför tänker jag tvinga dom att komma och hämta mig på station söndag morgon. Det är deras skylldighet, typ...
Jag har ångest... All denna packning som alltid alltid alltid ska väga för mkt... Pappa säger: Alltså det är ju bara kläder och skor... OCH det väger mkt faktiskt, och smink, och nessecerer och andra grejer som är bra att ha. Får se hur mkt jag har kvar i huset också, ska bli kul att släpa med sig allt på tåget, sånt som jag roar mig med!
Nej nu ska jag väga min väska igen och hoppas på att det på magiskt vis har försvunnit ett par kilon!

Ätit upp nästan allt, Lille Conrad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0