Lördag

Idag är det lördag, party? Jag är faktiskt LEDIG men dessvärre jobbar alla andra som jag känner här så det blir en lugn kväll på rummet. Det är ett bröllop på hotellet och festen är i full gång, jag har rummet precis brevid så det känns litegrann som att jag har fest här med, musiken pumpas just utanför min dörr så det blir till att sova med en kudde över huvudet sen tror jag! Dagarna har passerat snabbt och det har mest vart restaurang och bröllopsfixande för min del... Skulle ha vart i receptionen men bröllopsbestyr tog över... Undrar hur mitt bröllop kommer se ut, får mycket inspiration här :) Vet inte om jag har nämnt det men hotellet jag är på ägs till del av min Dubaifamilj och Amir (pappan) är här just nu och igår joinade jag honom, Lisa och Craig (de andra ägarna) för middag. Det var ett varmt välkomnat avbrott från personalmaten dom (sällan) serverar här. Till förförrätt hade jag ngn sorts morrotskaka, förrät soppa gjord på rostade grönsaker och tryffel, huvudrätt hamburgare och efterrätt blev en rabarber and custard crumbel. TOKgott! Lite vin på det med.  ÅÅÅH nu spelar dom We no speak americano och jag sitter och dansar här på min säng för mig själv! Jag längtar efter att komma tillbaka till Umeå och festa ordentligt med alla fina människor där!
Jag sitter och kolla runt på olika webbaffärer och kommer fram till att jag vill ha en helt ny garderob. Och en massa massa pengar.
Sitter även och funderar lite på ordspråket Crea diem. Det kanske får bli efterföljaren till min första tatuering, Carpe noctem lyder den. Slänger upp en bild på den. Bjuder även på en till bild för jag vill visa mitt fina halsband som jag använder flitigt. Halsbandet är en gåva från min förra pojkvän som jag lämnade i Dubai. Han ville att jag skulle ha ett minne från min arabiska man :) Halsbandet är mitt arabiska namn som är Azeeza.
Jag saknar min familj, hoppas jag kan träffa alla under min superkorta visit i Norrköping där jag kommer mellanlanda en natt innan jag tvärfar (!) upp till Umeå. Nu  ska jag nog fortsätta fönstershoppa lite! (Nu spelar dom Bonkers!!!!!)

Kommentarer
Postat av: Josefin

Och din familj saknar dig! Det blev så tomt när du åkte stumpan och inte blev det väl bättre när vi åkte upp med Oskar och Joar till Stockholm..

Tova är som ett annat skillsmässobarn som pendlar mellan tre olika hem, hon verkar mer förvirrad än vanligt = )

Om du är hemma i huset något på lördag så hoppas jag att vi kan ses. Du får sätta upp någon typ av speed datingsystem för att hinna träffa alla människor på en dag, när klockan plingar är det dags för nästa hej- och hej då-samtal.

Vad du verkar ha haft fullt upp på hotellet och fritiden! Låter så himla kul. Du kan ju bli en tokbra weddingplanner med all din erfarenhet av bröllop. Hoppas att du får bra betalt för allt ditt slit!



Ha det så bra nu gumman så ses vi snart!



Massa pussar och kramar!

2010-08-23 @ 11:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0