Lång dag...

Idag har det vart söndag, jag gillar söndagar. Speciellt söndagar som denna. Gårkvällen blev inte riktigt som jag hade tänkt, det blev en liten utgång på "Krogen krogen". Där vankades det kareoke och dans, riktigt kul kväll! Sov asdåligt för jag vaknade typ sju gånger under natten och trodde att jag hade försovit mig men när klockan ringde klockan 11 var det dags att studsa upp. Käkade lite frulle och hoppade på cykeln för att ta mig till skolan. Där väntade ett glatt gäng på 19 personer och tillsammans tog vi oss ca 6 mil väster om Umeå till Vindeln för den stundande forsränningen. När vi väl hittat dit fick vi våtdräkter, skor, flytvästar och hjälmar och vi traskade ner till älven. Det började riktigt lugnt med ca 30 minuters paddling och vattenkrig båtarna imellan. Vill bara tillägga att vattnet var 10 °c och luften ca 8°c så det var minst sagt friskt... Vi nådde första forsen och vi paddlade som vi aldrig paddlat förr och det var verkligen superkul! Sen kom vi fram till "lägret" där vi fick lite kaffe och en macka. Sen var det bara att ge sig ut igen. Då vi var 11 personer i vår båt men bara 10 kunde ro fick jag "skrikarplatsen", det vill säga platsen i mitten där man inte paddlar utan bara sitter med skräck i ögonen och ser på när de andra kämpar. Jag är inte helt säker på om det kallas för skrikarplatsen för att man ska skrika ut peppande ord till dem som paddlar eller för att man skriver av skräck när man ser vågorna kommer emot en och för att man helt plötsligt kastas ner på golvet för att det inte finns något att hålla sig i förutom sig själv... Jag lyckades iaf kastas ner I båten istället för utanför, som vissa andra!.. Hur som helst var forsränning en riktigt kul grej som jag defenitivt vill göra igen! Vi kom hem vid 18 tiden och anna kom efter ett tag hem hit med lite buffésallad från ICA för ingen av oss orkade göra någon mat. Sen hade vi en mysig kväll, (förutom ett litet öråd med mina kära lägenhetskamrater angående det bombnedslag som på något magiskt vis inträffar här varje dag...) Vi slängde oss till slut i sängen och kollade på "Get him to the Greek" som för övrigt var en vrickad men underhållande film. Nu mina vänner är det dags för mig att nanna kudden. Måste bara läsa lite först! PUSS! ps.bilder från dagens bravader kommer så fort jag har snott korten från Annas kamera ds.

Detta är alltså inte vi men såhär ser det ut iaf:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0